This is me!

Det är verkligen jätteroligt att det var så pass många av er som faktiskt visste vem jag var!
Grym koll ni har, fina bloggläsare!
 
För er som inte visste det heter jag Josefine. Är 16 år gammal. Jag läser Samhälle - media med inriktningen journalistik eftersom jag tycker att det är ruskigt roligt att skriva! Till vardags driver jag bloggen Svartogul tillsammans med mina vän Sandra, kika gärna in där! 
 
 
Så mycket mer om mig är det kanske inte att skriva, jag har hållit på med hästar och djur i hela mitt liv, ridit dom senaste 10 åren på en litet ställe vid namn Djur och kulgården, som många säkert känner igen!
2008 köpe jag min första egna ponny, den lilla bråkstaken Ljublik.

 
Ljublik
*1999-05-22
e:Ernford Jester       U: Gräbban
Fjordnig/Welsh, C-ponny
 
(Första bilden som togs på Ljublik när han kom till mig)
 
Jag ska inte skirva en hel roman om alla våra helknäppa upptåg. Då kan inlägget bli precis hur långt som helst. Men vad jag kan berätta är att han var helt knäpp när han kom till mig. En 9 årig lill-pojk som inte kunde gå i form. Obsevera då att denna ponny gått L:A hoppning. Han slängde av mig i proncip varje dag det första halvåret, vad jag vill minnas. Jag grät mig till sömns väldigt många nätter. Jag grät för att jag inte klarad av honom, inte för att han var dum och kastade av mig.
Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg om det senare - Om att inte klara av sin egen ponny.
 
 
Hur som helst så har vi gått en lång, lång väg till dit vi är idag. Den vägen har varit både lång, krokig och svår. Men okså fylld av små segrar och glädjeämnen!. Vi har nu jobbat tillsammans i 3 år och börjar bli ett riktigt bra team.
Vi sysslar med lite av varje, allt från hoppning till trickträning till dressyr (som vi just "upptäckt" igen efterer ett tags dödläge och tramnnde-på-samma-ställe)
Just nu står vi inför en ganska stor flytt till bättre träningsmöjligheter. Nog om det, ni kommer att få läsa mer om just det vid ett senare tillfälle!
Hoppas att ni fått lite klarhet i vem jag är och så där. Ska verkligen bli superkul att gästblogga här en tid, eftersom det finns så härliga bloggläsare här, verkligen! 

P.S Jag har huuuuuur många bilder som helst på Ljublik, Ljublik och mig, Ljublik ur olika vinklar osv osv så det kommer komma upp några stycken här nder min tid... jag hoppas att ni gillar bilder!

/ Josefine
Trackback