Äntligen hemma

Hej igen!

Är hemma nu efter en hård och krävande arbetsvecka i uppsala! Var med om kalvningar och packade 577 kilo hö i ikea kassar uppdelat i två dagar ( och ja, jag har räknat med miniräknare för att vara säker.. ) och för att inte tala om vilket evigt sopande det har varit! Sen har vi packat bra många halmkassar också  och föst kossor från olika ladugårdar och typ mjölkat och tjoat.. 

Det skvätte bajs också, när kossorna sket. Man hade då ingen stans att ta vägen. 
Har ganska mycket bilder från Uppsala, dock är nästan inga häst/arbetsrelaterat utan bara ifrån elevhemmet där vi fick bo tillsammans med min syster som går på skolan och hennes klasskamrater.

Annars så var jag till Baron idag, jag gick ut i hagen direkt och bara pussade  på honom. Det var lite sol och jag satte mig mot ett träd och solade, sedan kom baron och gjorde mig sällskap. Han nosade mig i håret och stog med huvudet lätt lutat på mitt i kanske 10 minuter. Så himla härligt att träffa honom, min älskade älskade ponny och bara prata med honom. Bara njuta liksom, ibland känner man verkligen vad det är man lever för ♥

Red en härlig sväng med Cajsa och Jonna också. Red till en stig där man kunde hoppa lite små stockar och galoppera på grusvägarna inne i skogen. Vi hittade också en slags rund gräs stig, som man kunde galoppera på flera varv. Helt perfekt, mjuk med grönt gräs på och på sidorna beiget hög gräs. Älskar hösten. Knäppte kort när Baron fick busa i paddocken också, glömde tyvärr kameran i stallet så det är inget jag kan dela med mig av nu.

Lägger nog upp dom imorgon istället.

/ tova ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback