Min ponny historia

Fått önskan om hur det var när jag skulle köpa Baron, så jag slänger upp ett sånt inlägg :)

Jag bestämde mig för att jag hade blivit för lång för min dåvarande b-ponny Zauron som jag haft i 5 år. Jag var påväg att växa ur honom, och då jag oroade mig för det varje dag så för att slippa tänka på det så jag började leta efter en c-ponny. Jag var och kollade på två ponnyer innan Baron, en ungponny som var otroligt söt! Stella hette hon. Tyvärr var hon inte så speciellt inriden, så jag kände inte att hon var rätt för mig. Sedan åkte jag till Sollefteå och provred Zaurons ena halvsyster. Hon var en welsh/arab - otroligt vacker med lååång svart man. Hon var jätte gosig och  så, men jag tyckte inte hon var rätt för mig när jag hade provridit henne två gånger. Det fanns en osäkerhet där liksom. Jag valde efter att jag provridit Ambra som hon hette att jag inte ville provrida nåt mer, tänkte vänta ett år till och fortsätta tävla Zarre.
Men av en händelse satt jag av ren vana vid hästnet, och då såg jag Baron på annons. Han såg ut som min drömponny, jag har alltid varit svag för fuxar med ljus man. Han bodde i Sundsvall och jag hade sett honom en gång på en tävling. Jag visade mamma annonsen och hon ringde på en gång. Vi bokade tid för provridning och jag föll för honon redan då jag såg honom. Han var så himla vacker.. Han var känslig och framåt, precis som jag ville att min ponny skulle vara. Den 13 september provred jag honom, och sen kom han till mig, två dagar senare den 15 december 2009. Vi frågade om dom visste någon som sökte en b-ponny coh dom kände en som var intresserad på foder. Dom tyckte om Zarris och tog honom i ett år. Sen kom han hem igen, och efter ett tag la jag ut en annons på min älskade ponny.. Två timmar efter att annonsen var ute, så ringde det en familj som ville komma och provrida, dom var från Umeå och mamman var och tävlade här i Sundsvall. Dom kom och provred dagen efter, och jag tror att dom tyckte om honom ordentligt redan samma dag. Dom åkte på semester i en vecka och efter det så kom dom och hämtade honom.. Jag tyckte det kändes jättebra och dom passar så bra ihop nu!
Men med Baron kändes det rätt från första gången jag såg honom, och efter lite problem på vägen är jag lyckligare än nånsin och har min bästa kompis  ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback