Skit dag! :(

Hejsan, idag tränade jag och Sopot lite nh, började bra och vi tränade lite på grunderna till buga och några av de sju lekarna. Men när jag bad honom att galoppera på volten och sedan sakta av får han hets...
Först börjar han bara galoppera fortare, jag håller min "position" som betyder sakta av, men det hjälper inte, han börjar smått få lite panik för grimskaftet börjar gunga och "slå" lite mot hans haka när han slänger med huvudet..
Det slutar med att han sliter sig, jag fortsätter stå i avsaktnings positionen men inte fan fungerar det.

Sopot springer runt i kanske 15 minuter innan han tillslut stannar och äter gräs, då går jag fram till honom och tar honom, sedan ber jag honom komma imot mig men då sticker han igen. Jag var inte alls beredd och känner hur hela axeln börjar vridas om medans jag snurras runt runt på rumpan. Vet inte varför jag inte släpte honom från första början men jag var som sagt inte alls beredd :/
Ont har jag och igen springer Sopot bara runt i panik med grimskaftet efter sig i ytterligare minuter, känner att jag bara inte orkar mer och sätter mig ner mitt i paddocken i kanske 20 minuter? Sedan hör jag att han saktar av och kommer mot mig, då tar jag honom och sätter mig ner igen, då kommer han och sänker sitt huvud till min nivå, helt lugn. Ibland vet jag inte riktigt vad som försigår i hans huvud, men någonting riktigt konstigt är det iallafall ^^
felåååt matte♥


aja, nu blir det massor av markträning framöver..

Kommentarer
Postat av: Mye Nordlund

Uscha :( Hoppas det blir bättre!

2011-05-26 @ 19:20:26
URL: http://kdrfryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback