Tokig häst..

Idag trotsade vi vädret och red ut på en riktigt lååång tur, det spöregnade inte lika mycket när vi väl kommit ut, hästarna darrade i hagen så dom fick stå inne och värma sig ett tag. Sedan red vi iväg, Sopot var huur pigg som helst, det kände jag så fort jag hoppat upp på honom. När vi ridit ett tag kom vi in till skogen och där var den en massa jätte stora vatten pölar, usch vad Sopot ogillade dom ;) Sedan kom vi till "konditions backen", Jonna och Tova ville trava hela vägen ner, men jag och Sopot skrittade... Eller ja, trippade ^^ Har kommit på att han verkligen inte gillar att vara själv.

När vi väl kommit till slutet av vägen skulle vi galoppera hela vägen upp och jag skulle rida först. Trodde verkligen inte att Sopot skulle orka hela vägen, men det gjorde han! Nog för att det gick vääldigt långsamt sista biten ^^ Med lite kramp i benen och en häst som flåsade som en gris skrittade vi iallafall hemmåt. Vi kom lite bakom Jonna och Tova, så när vi gick genom vatten pölarna tog han tag i bettet och stack med mig.. Så höll han på ett tag, tog bettet och stack, gick imellanåt lugn men sedan tog han bettet igen.

Tillslut orkade jag inte mer så jag hoppade av och bad honom att backa/flytta sig för mig, sedan gick vi ett tag innan jag hoppade upp igen. Men samma visa igen. Då testade jag att stanna honom och sedan fick han stå tills han var lugn. Hehe, inte fasiken fungerade det, utan vet ni vad han gör? Han börjar slänga sig åt sidan, små stegra och backa ner i diken? Jag bara satt där och väntade tills han stod stilla och sedan fick han gå igen.

Vi kom ju bara längre och längre bakom Jonna och Tova och Sopot blev bara mer och mer stressad över att dom inte var i närheten, men jag fortsatte med att stanna honom och han fortsatte att kasta sig och små stegra. Till slut lyssnade han iallafall, men han var sjukt spänd och trippade resten av vägen hem. Men för att avsluta bra så travade jag lite på travbanan och då börjar han söka sig neråt och trampa under sig! Riktigt bra dessutom, han gick i stadig form och var inte alls spänd och shiit vad stor han blev att rida! :D MUMS!

HAHAHAHA bjur på den här ;)

Ett uppätet rådjur :<



/Melinaa :)


Kommentarer
Postat av: sandra

SV: tack! ser väldigt mysigt ut på dina oxå ;D

2011-06-13 @ 21:17:23
URL: http://chola.blogg.se/
Postat av: anna

gu va kul att han var fin på slutet ! :D



JAG HOPPAS NI INTE

2011-06-13 @ 22:41:45
URL: http://munsborotonto.blogg.se/
Postat av: anna

oj, haha min komentar skickades för tidigt :(



Men JAG HOPPAS NI ITNE RED BAKOM KYRKAN FÖR DET ÄR TRE BJÖRNAR DÄR !!! :oo

2011-06-13 @ 22:42:53
URL: http://munsborotonto.blogg.se/
Postat av: Linda

Guud så söta!:)

2011-06-13 @ 22:51:53
URL: http://ogonblickinorr.blogg.se/
Postat av: elin

Guud så söta ! :D

2011-06-14 @ 17:40:47
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback