Varför?

Fått så många frågor om varför jag säljer Zoffe och varför jag inte köper Zoffe om jag endå kanske ska köpa en till häst. Zoffe är en väldigt ädel ponny och jag är 170 så det ser oproportionerligt ut när jag rider honom och jag tyckte det var så pinsamt att jag knappt vågade rida honom. Därför tränade jag honom nästar bara nh, tricktränade och busade med honom. Men det var okej för mig, men efter 3 månader kände jag att jag började sakna ridningen mer och mer... Och vi satte ut honom på annons, nu står han i Delsbo till försäljning eftersom hon som har försäljnings stallet äger Sopot. Sopot och Zoffe är lika höga, så många tycker att jag borde vara lika lång på Sopot som Zoffe, men titta på bilden så ser ni skillnaden på hur dom bär upp mig.
Vi äger fortfarande Zoffe, men om vi tar tillbaka honom har vi inte råd med Sopot. Om det blir så att vi köper en till häst så kommer vi köpa en billig och ung häst. Hoppas ni förstår lite bättre nu! :)
Men Zoffe, han är verkligen något extra för mig, någon gång ska det bli vi igen!
/Melina

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Vad fin häst på bilden!

2011-07-22 @ 22:20:15
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Sofia

man ser skillnaden, men zoffe är väl lite smalare eller så också ? ^^

jag menar att sopot är ju kraftigare ;))

2011-07-22 @ 22:30:47
Postat av: E

mycket snö :o

2011-07-22 @ 22:44:11
Postat av: Jane Doe

Vi får hoppas att han trivs bra hos sin nya ägare :D

2011-07-22 @ 23:48:21
URL: http://sanningenomislam.blogg.se/
Postat av: Lara ♥

Himla fin header och himla fina hästar! :D

2011-07-22 @ 23:48:52
URL: http://laramore.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkigt om det är enbart den pinsamma situationen som avgjorde säljandet.



Jag har två raser som i mångas ögon inte är någon häst, men jag går efter mitt hjärtat så skiter jag i vad andra tycket, för jag är lycklig med mina hästar! :)



Nu menar jag inte att du inte följer ditt hjärta och att du inte är lycklig med underbara Sopot såklart :)

2011-07-23 @ 14:56:14
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men äger inte du Sopot? :o

De trodde jag ;p

2011-07-24 @ 18:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback