Flisan

.. Jag fick en kommentar för någon/ra veckor sen om att jag skulle skriva lite om Flisan!

Jag rider Flisan, Fabia som hon egentligen heter på måndagar, för hennes ägare Linn jobbar och behövde hjälp! :) Jag har inte riktigt koll på hur gammal hon är, men hon är iaf runt 160 (?) i mkh :) Jag har ridit henne i några veckor nu och det blir roligare att rida henne för varje gång när man har lärt känna henne mer! Hon tycker det är skit kul att hoppa, och jag hoppade en liten stock i skogen och sen flög hon iväg ! ^^ Flisan har hoppat 120 med ryttare, lika högt som jag och baron har hoppat tillsammans! :) Hon är ganska stel i dressyren, men blir jätte fin när hon  har mjuknat lite! Nu jobbar jag på att hon ska gå stadigt i galoppen också, hittils går det bra! Men hon kan bli lite sur när hon tycker att man kräver för mycket, så jag har ramlat framför sadeln två gånger!





Första gången jag rider flisan!



Sen vet jag inte så mycket mer om henne faktiskt! :)

/Tova

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack :)

2011-07-30 @ 16:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback