Fluuugmedel!

Har varit hemma en stund nu, ätit mat och gjort i ordning en stooooor sats flugmedel!
Hoppas det funkar, det ska stå och dra i ett dygn nu, så när det är klart ska jag silar bort ingredienserna som går att sila bort och hälla upp i flaskor, har köpt en blå liten flaska jag ska använda först och fylla i, tyckte den var söt! :)

Dom här ingredienserna använde jag!

3.5 liter vatten
två citroner, skivade.
1 pressad/riven vitlök
1 påse timjan 20g
1 påse oregano 20g
1 påse rosmarin 20g
3.5 dl ättiksprit
3 dl äppelcider vinäger

Sen äre bara att lägga i alla ingredienserna i en kastrull, ställa den på spisen tills den kokar (hahah min råkade koka över... illa med äckel saker över hela spisen!) och sedan ställa den på låg effekt och låta den sjuda i 30 minuter. 

Det här året har inte ens flyshield funkat, även om man praktiskt taget hällt på hästen innan ridtur. Så jag hoppas det här flugmedlet funkar bra! Ska ge rapport hur det funkar sen! :D

har ni provat gjort eget nån gång, och vad använde ni? :D

/Tovaaa

Kommentarer
Postat av: Maria

Kom och gör rent på spisen!!! <3

2011-07-27 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback