Hur Sopot är egentligen! :)

Var verkligen jätte kul att se hur ni trodde Sopot var att rida och hantera! :) Var dock inte så många som trodde rätt, men Victoria skrev massa saker som stämde in! :) Hon skrev "Tror Sopot är ganska tittig, men ändå ganska lugn i vissa lägen, tror han är envis och inte jättelätt att övertala. Tror han för det mesta är pigg&glad men rädd för att göra fel, att han vill göra det ryttaren ber honom om men att han kanske inte alltid förstår.
Tror han känner sig trygg med någon som är lugn och låter honom få tid på sig(dig allså!;) )
Tror också han kan vara riktigt busig när han vill :)"
Många tror att Sopot är en väldigt lugn och ganska seg ponny, kan vara för att han ser lite ut som en lugn och seg ponny. Men han är faktiskt väldigt svår i både hanteringen och ridningen. I hanteringen börjar han bli mer och mer "mammig", han litar alltså bara på mig för tillfället :/ Är rätt jobbigt att mina kompisar ibland inte kan fånga honom i hagen om det skulle behövas. Vet inte riktigt hur jag ska få bort det, men jag hanterar ju honom på ett ganska annorlunda vis än vad dom gör så det är ju svårt för dom att veta hur dom ska göra lixom :)
Sopot är en sån häst som verkligen har sina dagar, ena dagen kan han stå lös på stallgången och vara jätte lugn med allt, andra dagen är han rädd för sin egna skugga. Man märker på en gång vilket humör han är på när man bara hämtar honom i hagen, han är en sån där... Energi spridare? xd Men det som är bra nu är att jag vet hur jag ska hantera hans dåliga dagar nu både i ridningen och i hanteringen :) Men jag skulle inte låta vem som helst hålla på med honom eftersom han är otroligt känslig för kroppspråk :)
(Gammal bild)
I ridningen är han också väldigt växlande, ena dagen går han och hänger sig i bettet, sticker och vägrar göra som man ber honom om, men ibland (oftast nu) går han så sjukt underbart, behöver bara luta mig bakåt så stannar han och bara snudda med skänkeln så går han framåt. Han är enligt mig en ponny som är jätte rolig att rida, eftersom man måste jobba så himla mycket för att få honom mjuk och uppmärksam. :) Hoppas ni förstår lite mer om hur han är nu iallfall! Annars är det bara att fråga, är bara jätte kul med frågor! :)
/Melina

Kommentarer
Postat av: Viktoria :)

Hehe, försökte tänka på vad du hade skrivit om dina ridpass med honom oså när jag gissade! :)

Roligt att få veta lite hur han är och tycker du förklarar himla bra :D

2011-08-22 @ 22:36:55
URL: http://weliveourdream.blogg.se/
Postat av: Emma

Jätte fin blogg!:D vem har gjort headen?:)

2011-08-23 @ 08:11:49
URL: http://crystallheart.blogg.se/
Postat av: alisha (:

Jättefin blogg!! :D

2011-08-23 @ 09:57:30
URL: http://crkryttarna.blogg.se/
Postat av: ebba

sv : haha ! Tack din med ! :)

2011-08-23 @ 14:59:12
URL: http://ebbaahansen.blogg.se/
Postat av: nina - allroundryttarna

jätte fin blogg:)

Söta hästar :p

2011-08-23 @ 16:53:06
URL: http://hastfjomparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback