Hoppträning för Mattias

Det gick så jäkla bra, vi hoppade bara läskiga hinder idag, två på långsidan, en oxer och ett räcke. Räcket var ett plank med två gröna staket under, och oxern var randig med två socker bitar under varje bom. Vi började att hoppa lite och började på kanske  60-70? var lite osäker men hoppade endå. Sedan vart han säker och Mattias höjde hindrena lite. Sen kom vi igen och nu var det typ 80, fick hoppa några gånger för att det skulle bli mjukt med galoppsprången. Baronis tyckte det var svinkul och gasade mot hindrena :'D Sedan utan att jag märkte något höjde Mattias två hål,

och jag hoppade det och det gick bra. Sedan utan att jag visste nåt igen höjde han ytterligare två hål. Jag vart lite fundersam när jag kom ridande mot hindret, för det var ju typ bara en liten bit kvar till toppen på hinderstödet, så jag kände att det var högt! Baronis stannade, jag försökte en gång till med order från Mattias. Jag litelite osäker och ytterligare ett stopp. Jag kom på hindret en gång till, och vi hoppade :D doch rev vi hindret så vi kom igen, hela långsidan och han hoppade så sjukt JÄVLA bra :D han bara flög över, med god marginal enligt mamma nina och othilia och inget kråkhopp eller nåt :D Ni kanske förstår att jag blev förvånad när han mätte och ba "Ja, ni hoppade ju i alla fall 120! :D"Hahah , och jag som aldrig ens liksom har hoppat 1 meter med baron förut:D lycklig tjej<3

Tänk vad bra vi har blivit, hoppar över ett läskigt hinder som ligger på MSV:A höjd :D måste bara säga det igen, är riktigt glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0