Min ponny är ju för underbar

Red barbacka ett dressyr pass på baron i paddocken idag och majgaaaaad vad fin han var! :D

Tränade mycket galopp arbete, galloperade på en åtta, i mitten innan jag skulle byta varv gjorde jag halt från galopp, sen still nån sekund sen galopp från halt! I början var han lite trippig och travade några steg i halterna, men efter en stund vart han verligen helt underbar! Han höll riktigt samlad galopp i volterna - precis som jag ville ha den - och jag behövde bara korrigera honom med mina ben och hålla minimalt stöd i tyglarna! Ett lätt tryck och lätta och han flyttade undan sig. På en gång jag lutade mig lite bakåt och satte mig ner så stannade han på en gång och var kvar på tygeln :D:D

Tränade lite
flyttningar också, både i trav och galopp båda varven och shit vad han var fin! Har nog aldrig ridit honom och han varit sådär härlig förut, allt var verkligen waow! Travade av honom ordentligt i låg avslappnad form och han fick äpplen i stallet till sin stora lycka :')

Så himla kul så jag bara bubblar över inombords :D 

Imorgon kommer det också en tjej som ska provrida baron, eftersom att han och emma inte riktigt funkade! 


/Tova ♥

Kommentarer
Postat av: elin

ni är sjukt fina tillsammans <3

2011-09-06 @ 18:22:47
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Tova

Härligt när det går framåt! :3



Ni är så otroligt fina ihop <3

2011-09-06 @ 22:00:34
URL: http://kazince.blogg.se/
Postat av: matilda

tova, varför skriver du inte längre? jätte synd för det är faktiskt kul att läsa om dig och Baron :) hoppas du börjar snart igen

2011-09-08 @ 06:56:40
Postat av: Anonym

Saaaknar dig Tova :D

Kan du skriva om hur du tränar Baron ett vanligt träningspass :D



Ni är sååå fina! :D

2011-09-08 @ 07:50:49
Postat av: Anonym

Ni är så finaaa!!!! :D

2011-09-08 @ 19:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback