Sveriges starkaste ponny!

Idag bevisade Sopot för mig att det är just han som är det, herreguud vad han drog idag, fort som satan gick det! Han har ju inte så bra kondition/muskler för tillfället, så när det blir för jobbigt sticker han och han vet ju mycket väl att han är mycket starkare än mig! ;) Men nu ska han bli en bodybuilder!
Red iallafall en snabbis på ängarna och i skogen, sedan red jag till paddocken och körde lite dressyr. Först var han verkligen hur jobbig som helst, har aldrig ridit honom när han har varit så hetsig. Han galopperade på stället och drog upp huvudet så jag nästan blev nockad av honom! Men nu visade han lite framåtbjudning iallafall och han var inte ett dugg framtung, man måste se det positiva i det negativa ;)
Efter ett tag när han lugnat ner sig lite grann gick han så himla snyyyggt! I vänster varvet gick han så himla bra, verkligen skit bra! :'D Han trampade verkligen under sig bra och han hängde sig inte ett dugg i bettet, utan tuggade lite på det då och då och var riktigt mjuk i munnen! I höger varvet var det lite jobbigare, men efter ett tag gick det bra där med. Måste böja igenom honom i högervarvet imorgon, han är så mycket stelare när han går på böjt spår i höger varv och jag med ^^ Sedan hoppade vi några små skutt på 40 bara för att han tycker det är så kul! :)
Snigga mobilbilder! ;) /Melina

Kommentarer
Postat av: Ally

haha, kul att det går bra!

2011-10-05 @ 19:55:17
Postat av: Emma

haha bodybuilder! :D

2011-10-05 @ 21:55:32
URL: http://islandshestchey.blogg.se/
Postat av: Sara häst&ponnyryttare o hobbyfotograf

Hallo! :D<3

Vill du göra ett bildlänkbyte ;) ?

Kramiis

2011-10-05 @ 21:59:38
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback