Varför just Sopot-Första dagen

När jag hade bestämt att jag ville ha Sopot vart det mycket funderingar kring hur vi skulle göra med Zoffe eftersom han inte var såld... Johanna köpte Sopot ifrån ridskolan (kommer inte riktigt ihåg varför) och sedan pratade vi om ett byte. Men vi kom iallfall fram till att jag skulle få ha Sopot på prov i en månad för att se om vi passade och under den månaden skulle Zoffe stå uppstallad hos Johanna i hennes försäljnings stall.
Så den 16 april ledde jag min älskade lilla ponny en sista gång hemma och lastade honom på transporten. Det var verkligen sjukt jobbigt och tårarna var inte långt ifrån då.. När vi var frame lastade vi ur honom och han var som alltid helt lugn och kollade bara runt lite♥ Släpper ut honom i hagen och ser att i stallet står Sopot, han var så sjukt söt :') 
Efter lite om och men stod Sopot på transporten och stog ganska stilla hela vägen hem! :)
Lastade av honom och sedan fick han stå i boxen så han fick äta och dricka lite grann, sedan ledde jag ut honom i hagen. Han var väldigt tittig och vart rädd för både det ena och det andra, bland annat kastade han sig när jag öppnade staketet (det låter lite konstigt?xd) Åkte och kollade till honom igen senare på kvällen, då kommer han till mig i hagen? Sopot som var svår fångad och huvudskygg kommer till mig och lägger huvudet i min famn :') Då vart jag riktigt glad och förvånad kan jag ju säga (a)

Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. tack Tova.



Guuud va söt ponny. Ja tror ja döööör. En sån sötis.

2011-05-29 @ 21:33:18
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken söt ponny =D



SV: Ja visst är det snyggt xD

2011-05-29 @ 22:13:31
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: ja hon är underbar <3

2011-05-29 @ 22:35:32
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback