Rolig ridtur

Var och konditions tränade Baron idag med Irma och Thea :) Vi red en bra bit och travade och galopperade massor. Vi galopperade först igenom en lång grusväg i skogen, det tyckte dom var superkul. Vi galopperade rakt igenom vattenpölarna, eller ja, Thea var ju först, annars hade nog baron lite tveksamt tagit ett steg i vattnet (han är lite tittig). Sen red vi igenom en kanske 5 meter lång ganska bred vattenpöl, eller ah, vetinte om man kan kalla det pöl direkt men något slags vatten iaf.  Sen kom vi till en oändligt lång grusväg inne i skogen, med lite nerförsbackar, som vi galopperade nerför en bra bit, sen skrittade vi ett tag på vägen, travade och kom till en vägbom. Sedan vände vi och galopperade uppför.
Thea och Irma for förbi mig och Baron, sen hade vi väl ett ganska högt tempo genom hela vägen tills att den tog slut. Kan inte säga att det bara var hästarna som tyckte det var jobbigt ;)

Sen red vi hemmåt och kom till en annan mjuk och bred galoppväg. Jag och baron började galoppera men kom på att det var bättre att irma och thea var först, så jag höll in baron, vilket han inte uppskattade och när jag släppte iväg honom igen så busade han lite med mig, men jag tappade bara en stigbygel och tog upp jakten ;)
Men det var verkligen en jätte rolig ridtur!




/tova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback