Belöning?

Hur ser ni på belöning? Om hästen tex. gjort något bra, tycker ni att den ska få godis då? Finns det någon gräns där det är onödigt och räcker med en klapp? Skriv gärna din åsikt!
Själv är jag ingen person som alltid har häst godis i fickorna, jag tycker att hästen förstår att den gör rätt när pressen släpper. (vi vänder oss med ryggen mot den) Däremot är det en annan sak om man tränar tex. trickträning i en högre nivå, som tex. Ligg, eftersom hästen ligger i ett sånt "underläge", när den ligger ner så är den helt oskyddad. Då kan det vara bra att man ger en liten godisbit när den lagt sig ner så den känner sig lite mer bekväm. Dock fungerar ju inte det på alla hästar. Men att ge hästen godis så fort den följer efter dig tycker jag är ganska, onödigt? Då känns det som att hästen inte följer efter dig, utan godiset? :) Såklart är alla hästar olika, Rosa tipsade mig om att jag skulle ge honom en godis när han kom till mig i hagen, eftersom han var så sjukt osäker då. Men det är ju en helt annan sak! :)
Hehe, texten blev lite trasslig, men hoppas ni förstår endå! Och vad tycker ni? :)
/Melina♥

Kommentarer
Postat av: Sofie

Har oxå sånt där kodis :)

2011-06-30 @ 15:39:16
URL: http://mylifeinsweeden.bloggplatsen.se
Postat av: RebeckaLodiin

Jag brukar nästan aldrig ge Jesse godis, förutom när jag ska hämta honom i hagen. För annars brukar han inte ens komma den tjockisen -.-'



Men sedan så brukar ja inte träna trick och sådant, ja vill GRYMT gärna börja. Men jag har inget riktigt tålamod för det, och Jesse är inte världens smartaste häst. Om man nu ska säga så! ;)

2011-07-04 @ 21:19:17
Postat av: Stina

Man ska ju inte locka hästarna :P

2011-07-16 @ 11:15:01
Postat av: Sanna

Säger samma :P

2011-07-16 @ 11:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback