rubriker är hemska

Hopptränade ju idag också! 

Det gick väl över förväntan, Baron var pigg och ville är mest av allt springa efter Flayan. Det är ganska så jobbigt egentligen att rida för olika tränare, om man först hittar ett sett som funkar bra, sen säger den andra tränaren att man ska göra på helt tvärtom vis.

Lag tävlingen i söndags var min bästa runda någonsin, då red jag med ganska korta tyglar för att ha stöd, och samtidigt kunna hålla om med benen (Baron är ganska osäker och kryper gärna nära hindret och tar ett extra språng) och då kom han bara nära 1 eller två språng av 8 hinder. Idag på träningen sa Gunilla att jag skulle sitta med glappande tyglar istället. Ganska förvirrande bara. Det funkade väl ganska ok, men det kändes inte riktigt som att jag hade den kontrollen jag vill ha över att bestämma tempo osv, då han kan göra mer som han vill när jag sitter med långa tyglar. 

Cajsa följde med och knäppte kort, dock är många filer i formatet NEF och jag kan inte se dom alls på min dator, så jag har laddat ner ett program som ska kunna omvandla filer men det funkar inte för filerna bara försvinner. Men jag hann print screena vissa bilder, hamnar dock en stor stämpel mitt ibilden där det står att den laddar typ.. Sen är den borta..

ful stämpel som jag inte kan göra nåt åt.. :(

Och är det någon som vet hur man kan se NEF bilder så säg gärna till! :)

/Tova :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina <3

2011-08-19 @ 09:50:01
Postat av: Othilia

Duktiga :)

2011-08-19 @ 15:09:15
URL: http://peasantelisas.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag vet :) Det är rå-formatbilder för Nikon. Man kan öppna dem med Camera Raw som finns till photoshop cs5 :) tror jag det va... hade det förut inte nu längre xD

2011-08-20 @ 23:52:59
URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: Anonym

döp om och skriv i slutet".jpg"

2011-08-22 @ 12:49:44
Postat av: Anonym

duktiga kan inte foto

2011-08-22 @ 14:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback