Prestationsångest..

Blev såklart hur sugen som helst på att börja komma igång med hoppningen nu idag när jag var på tävlingen. Såg så himla roligt ut, och att få testa på att tävla på riktigt, inte bara träningstävla! Dock vet jag inte hur lång tid det kommer ta innan jag vågar släppa på allt, för det är det jag måste göra. Skita i vad andra tycker och tänker och bara fokusera på mig och Sopot. Det fungerar jätte bra när vi tränar, men såfort massa folk tittar på så blir jag hur rädd som helt över att jag ska göra något jätte fel.
Även fast jag vet att det inte händer något mer än att det blir fel, det är ju bara att fortsätta på sedan? Jag är ju inte rädd för att ramla av, eller för att göra illa mig.. Vad är jag då rädd för egentligen? Jag blir så sjukt nervös över att jag ska göra fel, jag blir så besviken på mig själv? Men jag vet endå hur sjukt jävla bra det kan gå när jag bara rider som jag ska! Hoppträningen vi hade på ridlägret gick så sjukt bra, vi kom rätt på vartenda hinder och det kändes sååå bra! Då var det endå bana på 90/1 meter, så vi kan ju egentligen!

haha, söte♥
Och sedan är min hoppsits verkligen inte bra! Men, man lär sig ju? :)
Hehe, mitt försök till att peppa mig själv.. /Melina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dåligt självförtroende? :((

2011-08-15 @ 00:50:49
Postat av: elin

jag har ju ridit i bara över 1 år och ska börja med mitt andra men man kanske kan börja med 60-70 hinder och sedan kanske man börjar känna att man klarar av mer så går man uppåt och man kanske träningstävlar innan så man verkligen känner sig säker :)

2011-08-15 @ 01:55:27
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Viktoria :)

Jag tycker du har en jättebra hoppsits! :o

Myycket bättre än min, jag tror att det kommer gå jättebra för er om ni börjar tävla och jag har samma problem som du att det inte känns bra när alla tittar, men det blir bättre, jag försöker alltid koppla bort allt och försöka komma ihåg banan, att titta på nästa hinder och fokusera på hästen. Det har hjälpt mig! :)

2011-08-15 @ 10:28:21
URL: http://weliveourdream.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag ttycker att du kanske ska testa en clear round elr något.. För då behöver du inte ha några speciela krav på er.. Kanske bara komma runt felfritt kan du ha som mål. Och fast du vet att ni kan hoppa högre så börja på en låg höjd och arbeta er uppåt! :)

P.s du har ingen dålig hoppsits ;)

2011-08-15 @ 10:52:25
URL: http://ryttarinnan.bloggo.nu/
Postat av: Julia

Jag tänker alltid att jag tränar när jag tävlar för gillar inte heller när folkser på :)Låt tova elr elly kolla på när du tränar hoppning så kommer du snart känna dej som hemma på banorna :)

2011-08-15 @ 16:19:04
URL: http://dayviews.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback