Obehaglig ridtur..

Idag red jag ju ut med Tova och Irma, gick inte alls bra. Sopot var stark tittig och brydde sig inte ett skit om att jag faktiskt fanns. 2 gånger stegrade han, ganska högt då också, han stack verkligen med mig, kände hur jag bara tappade kontrollen. Annars när han springer iväg brukar han lyssna när jag ber honom om det.. Men idag stack han bara, och när jag sa åt honom sprang han bara fortare eller så stannade han och frös fast i markenv :/
Efter att vi skrittat runt lite i skogen skulle vi galoppera igen, samma sak igen. Men den här gången testade jag att använda rösten på honom. Hehe ja det vart verkligen inte alls nå bra, Sopot vart livrädd för mig, tvärstannade och stegrade skit högt.. Jag var hur nära som helst på att ramla av, så jag släpper tyglarna och bara sitter och klappar på honom. När jag efter ett tag ber honom att gå framåt så backar han rakt ner i ett jätte djupt dike, gräset var blött och han var så jäkla nära på att ramla bakåt :'o Jag vart skit rädd och efter ett tag kom han upp igen, sedan gick det bra resten av vägen.
Testade att galoppera på en äng på hemvägen, gick sååå bra och jag tänkte bara testa om han kunde göra galoppombyten i vartredje, och det gjorde han :'D Så där slutade vi och skrittade resten av vägen hem! :)
Tokhästen min!
/Melina

Kommentarer
Postat av: annie :3

Det slutade i alla fall bra ! :D

2011-08-06 @ 22:13:46
URL: http://alio.devote.se
Postat av: Mrs s

hahahahaha, jag lovar att han inte ens stegrade, du vill bara ha uppmärksamhet ;)

2011-08-06 @ 22:32:05
Postat av: Emma Johansson

Asså bajs på "mrs s"

2011-08-06 @ 22:46:24
URL: http://chocolateponnys.blogg.se/
Postat av: emma

Håller med! Piss och bajs på dig Mrs s!

2011-08-06 @ 23:31:21
Postat av: Anonym

Moget "Mr s".

Ta och väx upp va?

2011-08-06 @ 23:46:07
Postat av: Mtilda

Mrs s du vågar ju inte ens stå för det du skriver eftersom du är anonym... och sen är du bara avundsjuk för du har säkert inte ens nån häst. Men om du inte gillar denna blogg kan du ju sluta läsa den x) svårare är det inte

2011-08-07 @ 10:26:26
Postat av: Sofia

Du vet väl melina, alla har sina dagar ;) tur att han släppte det till slut iallafall ! ^^

2011-08-07 @ 10:39:31
URL: http://ourlifees.bloggplatsen.se
Postat av: elin

väldigt fin bild :D



och håller med emma '' bajs på dig mrs s''

2011-08-07 @ 11:32:06
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Sanna :DD

Har inte följt bloggen så länge men det verkar skit bra, enligt mig :DD

Och "mrs s''snälla !?, om du inte gillar bloggen, sluta följ den då !

Juste ^^, du har skit fina bilder ! :DD

2011-08-07 @ 12:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback