Dagens ridtur!

Idag var jag ju med Amanda och efter att hon slutat i skolan stack vi till stallet, åt lite och sedan hämtade vi Sopot. Red först runt lite i skogen i bara halsring på honom! :'D Helt sjukt underbart var det och Sopot lyssnade kanon, sedan ville ju Amanda också rida lite så vi gick till paddocken :) Gick jätte bra för dom och Amanda travade tillomed på honom (hon har inte ridit mer än 5 gånger tidigare)
Men när hon skulle trava igen så började Sopot galoppera och Amanda tyckte det var super kul och hon satt jätte bra! Så hon ville testa igen men den här gången sprang Sopot ganska mycket fortare och Amanda kommer i obalans och ramlar av XD HAHAHHAHAHAH! Har film på allting så det kommer upp här snart! ;)

Jag hoppade upp efter henne och travade på en volt och Sopot kändes riktigt fin, skulle ta en galoppfattning och Sopot börjar tok springa?! Sedan springer han rakt mot staketet och jag vill åt häger men han åt vänster, gjorde nog världens snyggaste avramling! Den var tillomed skön! ;) Hoppade upp på honom igen och sedan kommer det två "tanter" och går rätt in i paddocken.
Jag håller mig på en liten volt längst nere i paddocken och dom hade mer än 2 tredjedelar att rida på, men vad tror ni dom gör?! Dom rider precis överallt, jag har en ponny som är stressad till tusen och flera gånger stack han bara iväg och jag kunde inte göra annat än att släppa tyglarna. Och vad gör dom? Ger mig världens blickar som att jag var dum i huvudet och inte kan kontrollera min ponny, bara för att JAG faktiskt VET att det bara blir värre av att dra i honom. Hehe, Amanda filmade allt, man ser alla blickar, vart dom rider... Men vet inte om jag orkar lägga upp det ^^ 
Efter ett tag fick jag till galoppen i någon sekund och då bröt jag av sedan sa jag till Amanda att vi går. Jag sa flera gånger varför ska dom trycka ihop sig just där jag rider? Men ja, dom gillade väll att vara i närheten av mig och Sopot antar jag ^^ Sjukt irriterande iallfall!
Har ni varit med om något liknande? :P
Film från idag kommer snart! :) /Melina

Kommentarer
Postat av: Ally

GUD vad irriterande, skulle blivit jätte arg!

2011-08-24 @ 22:28:47
Postat av: Emblem

Var med i min utlottning om att bli månadens ekipage!

http://emblems.blogg.se/hast/2011/august/manadens-ekipage-september.html



Fynda gärna något i min bloppis också, saker till både dig och din häst:

http://emblems.blogg.se/bloppis

2011-08-24 @ 23:02:40
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Malin

Längtar efter filmerna :D

2011-08-25 @ 11:59:03
URL: http://malinisakssonn.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

lägg upp A L L A filmer, vill se tanternas blickar ;) osv hur dom trycker ihop dig ihih :)

o avramlingarna hihi :)))



kraaamisar

2011-08-25 @ 14:31:22
Postat av: ebba

jag har vart med om det många gånger! :)

2011-08-25 @ 17:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback